Alyssa Reid säger "Tack" till Justin Bieber

xzzx

Kanadensiska popsångerskan Alyssa Reid har en radiohit med "Alone Again", men innan den låten dök upp listorna fick den 18-åriga tjenen uppmärksamhet genom att göra covers utav Justin Biebers låtar!

Hon hatar inte Justin Bieber. I själva verket beror den 18-åriga Edmonton-området infödde hennes skivkontrakt och nuvarande pop hiten, "Alone Again", till de tidigare Stratford, On mopp-top.

Förra året beslutade Reid att spela in sin egen version av Biebers "One Less Lonely Girl" och lägga ut det på YouTube. Hennes version, "One More Lonely Boy", en kyss-off till en arrogant pojkvän och framtid "gammal och ensam man," fortsatte med mer än 200.000 visningar - för att inte nämna några elaka kommentarer från arga Bieberites.

"På den tiden blev Justin Bieber större och större och jag tyckte att det var bara en riktigt bra låt," säger Reid, som närvarade Sir Alexander Mackenzie Elementary School i St Albert och bor nu i Brampton, Ont. "Som ett skämt, jag trodde det skulle vara roligt om jag skrev en flick version av låten, flickor kan relatera till det."

"Men vissa tjejer tycker att jag absolut hatar Justin Bieber eftersom i början av videon, sade jag, 'jag skrev denna för Justin Bieber,' men jag menade att jag skrev den för att han skulle höra den, inte trots det han krossa mitt hjärta. Jag vet inte om han har hört det, men jag hoppas verkligen det. Jag är hemligt förälskad i honom."

Reid är en av ett växande antal YouTube stjärnor som har parlayed deras Internet fotbollskarriären i konkreta resultat - som Oklahoma tonåring Greyson Chance, som undertecknade ett avtal med Ellen DeGeneres efter Wowing världen med sin överlämnandet av Lady Gagas "Paparazzi," eller Winnipeg pre -teen Maria Aragon, som hamnade utför med mor Monster, och mer bisarrt, Stephen Harper.

Reid är en av en av de växande antal YouTube stjärnor som har parlayed deras Internet fotbollskarriären i konkreta resultat - som Oklahomas tonåring Greyson Chance, som undertecknade ett avtal med Ellen DeGeneres efter visat världen med överlämnadet av Lady Gagas "Paparazzi," eller Winnipeg pre -teen Maria Aragon, som hamnade utför med mor Monster, och mer bisarrt, Stephen Harper.

Tack vare Bieber undertecknades Reid ett avtal med Wax Records, ett Toronto etikett, och arbetar nu sitt debutalbum, på grund av den 21 juni, med flera co-författare och producenter, inklusive Jeff Dalziel (Tupelo Honey, Thornley, Edwin och Rex Goudie).



wqweqq

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0